Kitsch

Raspunde la subiect

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

16122010

Mesaj 

Kitsch




In seara asta m-am tot invirtit in jurul unui obiect fara utilitate primit cadou, intrebindu-ma daca sa-l arunc sau nu. Contine 2 porumbei albi cocotati pe un buchet de trandafiri care plutesc intr-o mare de gel rosu impreuna cu o bucatica de plastic pe care scrie love. Rosul de la Love este diferit de cel al "apei" improvizate, iar pe deasupra obiectului scrie "I love you" cu roz. Combinatie interzisa de culori. Si totusi am stat mult inainte sa ma hotarasc.
Asa ca m-am hotarit sa ma documentez din nou despre kitsch
DEX-ul spune asa:
KITSCH [pr.: kici] kitschuri n. 1) Produse cu caracter de pseudoartă, caracterizate prin platitudine, imitație superficială a operelor de artă; lipsă de originalitate. 2) Reproducere sau copiere pe scară industrială a unor opere artistice, multiplicate și valorificate comercial. 3) Obiect (tablou, carte etc.) de proastă calitate. [Monosilabic] /< germ. Kitschch.
Wikipedia spune asa:
Kitsch (English pronunciation: /ˈkɪtʃ/, loanword from German) is a form of art that is considered an inferior, tasteless copy of an extant style of art or a worthless imitation of art of recognized value. The concept is associated with the deliberate use of elements that may be thought of as cultural icons while making cheap mass-produced objects that are unoriginal. Kitsch also refers to the types of art that are aesthetically deficient (whether or not being sentimental, glamorous, theatrical, or creative) and that make creative gestures which merely imitate the superficial appearances of art through repeated conventions and formulae. Excessive sentimentality often is associated with the term.
In romana: Kitsch = O forma de arta considerata inferioara, o copie de prost gust a unui stil de arta existent sau o imitatie fara valoare a unei opere de arta de valoare recunoscuta. Conceptul este asociat cu folosirea deliberata a unor elemente ce ar putea reprezenta simboluri culturale, in productia de masa a unor obiecte ieftine, care nu sint originale. Termenul se refera de asemenea la arta cu deficiente estetice (fie ca este sau nu sentimentala, teatrala, fascinanta sau creativa) si care imita aparenta superficiala a artei prin coventii si formule repetate. Sentimentalismul exagerat este adesea asociat cu termenul kitsch.

Trebuie cunostinte estetice serioase, nu?
Asa ca mi-am facut propria definitie:
kitsch = ceva care nu imi place daca il vad in alta parte, nu doresc sa cumpar daca vad in magazin, insa daca imi pica in mina sau gasesc pe internet, ori primesc in dar, nu ma indur sa arunc. Pentru ca are un "ce" care te prinde si te agata, desi poate niciodata nu ii vei gasi utilizare sau rost.


Kitsch? Judecind dupa volanase, da. Epoca victoriana nu are nimic de a face cu personajele Disney. Care este "cirligul"? Personajele lui Disney, atit de expresive desi cu linii foarte simple. Ce le face sa fie kitsch, in afara de amestecul de epoci? Forma de inimioara, culorile tari, reproducerea defectuoasa a imaginii originale (vizibila mai ales la pernita grena).
avatar
Irina


Sus In jos

Distribuie acest articol pe: diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

Kitsch :: Comentarii

avatar

Mesaj la data de Vin Dec 24, 2010 1:51 am Scris de Framemacher

Wow, ce subiect curajos ai ales! Spun aceasta gandindu-ma ca adeseori goblenurile raspund perfect definitiei kitschului
- platitudine, imitatie superficiala a operelor de arta, lipsa de originalitate (cine nu a vazut una din acele "Mona Lisa"?)
- reproducere sau copiere pe scară industrială a unor opere artistice, multiplicate și valorificate comercial (cine nu a cumparat si cusut una din acele Mona Lisa reproduse la scara industriala cu ate si diagrama cu tot?)
- obiect de proasta calitate (cine nu a vazut mormane de goblenuri cusute la punct mare, dezlanat, plin de noduri pe spate?).
Asta nu inseamna ca nu exista si goblenuri valoroase, adevarate opere de arta sau doamne care mai pot coase astfel de goblenuri. Dar ele reprezinta mai degraba exceptiile de la regula decat conditia normala, fireasca a artei goblenului in Romania zilelor noastre.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Vin Dec 24, 2010 4:03 am Scris de Irina

N-aveti o parere prea buna despre goblenisti hi hi hi
Pai eu stiu? Nu sint prea multe Mona Lisa cusute pe forum, si cred ca si cine a cusut modelele nereusite (sint si citeva prelucrari destul de bune pe piata) si-a schimbat vizunea in ultimii ani, datorita accesului la mai multe genuri artistice si la prelucrarile unicat. Dupa cum a rezultat in urma cautarilor noastre de aici de pe forum, Mona Lisa este un vis al goblenistului care e posibil/preferabil sa nu se realizeze niciodata hahaha
Eu cred in capacitatea de evolutie si perfectionare a oamenilor, goblenistii inclusi mixta Am vazut deja foarte multe persoane care au evoluat in timp de la modele kitch lucrate de toata lumea catre modele mai bine prelucrate si cu subiecte bine alese.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Vin Dec 24, 2010 4:27 am Scris de Framemacher

Oh, nu ma indoiesc ca omul este perfectibil prin natura sa si nimeni nu e condamnat sa ramana la kitschuri. Dar ele abunda si sunt oferite chiar si de firmele producatoare de kituri pentru goblenuri. Am folosit "Mona Lisa" la modul generic. Puteam tot asa de bine sa zic "Anotimpurile", "Mainile lui Durer" sau "Femeia cu cartea". Nu conteaza numele, ci faptul ca lucrarile sunt lipsite de originalitate, sunt copii superficiale oferite la modul comercial, in cantitati industriale,... cusute pe punct mare, in putine culori, cu ate innodate pe spate ...etc.

Nu luati cuvintele mele ca un atac la persoana fizica sau colectiva a goblenistelor. Am facut o remarca sincera deoarece mi se ivise prilejul. In general sunt un ..."oportunist" si nu scap ocazia de a spune adevaruri neplacute atunci cand mi se ridica mingea la fileu. Azi a fost una din zilele acelea.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Vin Dec 24, 2010 7:01 pm Scris de Irina

In cazul goblenului poate mai mult decit in alte domenii, granita fata de kitch este foarte fluida si in continua miscare, si de cele mai multe ori diferenta o fac rama si destinatia modelului. Nu imi amintesc sa fi vazut vreodata modelele de care vorbiti lucrate in punct mare, la noi in Romania modelele petit point se lucreaza pe pinza cit mai fina, doar cruciulita se lucreaza (si) pe pinza rara. Si oricit ar fi de kitch prelucrarea, totusi noduri pe dos am vazut foarte rar.
Daca tot ati pomenit miinile in rugaciune, o sa ilustrez cu ele ce vreau sa spun.
Acest model de la Focsani este fara discutie kitch.



Ultima editare efectuata de catre Irina in Vin Dec 24, 2010 7:05 pm, editata de 1 ori

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Vin Dec 24, 2010 7:03 pm Scris de Irina

Si acesta la fel:

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Vin Dec 24, 2010 7:05 pm Scris de Irina

Ce ziceti insa de acest model de la Vervaco? Il salveaza sau nu o lucratura de calitate si o rama potrivita?


Ce mi se pare amuzant oarecum este ca pe internet (care este de cele mai multe ori sursa imaginilor prelucrate) am gasit cel putin 4 variante diferite ale desenului, ma refer la tonurile fotografiei: sepia, alb-negru, bleo, lila. O firma care se respecta si isi permite, precum Vervaco sau Golden Kite, foloseste imagini cumparate de la muzeele de arta, in timp ce firmele noastre am indoieli ca depasesc simpla cautare pe google, mai ales avind in vedere ce am constatat noi comparind modelele cu originalul pictat. Ceea ce trimite in zona gri majoritatea prelucrarilor comerciale romanesti. Sint si exceptii, bineinteles, multe din modelele Goblenkit, modelele originale create de firme cum sint modelele Cristinei de la Krif si o parte din cele de la LucaS...

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Lun Dec 27, 2010 12:44 pm Scris de Iarina

Ultima varianta a "Mainilor" lui Durer mi se pare cea mai reusita pentru simplul motiv ca respecta cel mai mult originalul. Primele doua variante sunt varza, n-au nici o legatura cu pictura originala, care ,dac nu ma insel eu, este o gravura, deci nu are nuantele alea de rosu sau de albastru.
In general sunt de acord cu tine, Irina, in ceea ce priveste kitschul in goblen, din pacate multe modele mi se par periculos de aproape de granita kitsch-ului, si asta este unul din motivele care ma face sa-mi fie rusine sa spun ca lucrez goblen.
In schimb in ceea ce priveste primele modele postate de tine, cele cu pernitele cu personaje Disney, nu sunt chiar intrutotul de acord ca ar fi kitsch. Poate un pic din cauza volanaselor, dar fiind vorba de niste personaje de desene animate, sunt prin excelenta ceva creat artificial si in general mai colorate ... Eu le-as lucra, sincera sa fiu, pus ca fiind pentru copii au nevoie de un pic de culoare in plus ...

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 8:54 am Scris de Olivia Chirobocea

Sunt perfect de acord cu ce s-a scris pana aici. Kitsch-ul e un subiect care ma preocupa, mai ales ca de cand m-a lovit aceasta pasiune a coaserii goblenului, am undeva sapata in creier temerea ca produc kitsch-uri. Acest lucru ma intristeaza deoarece, ca si pentru voi, aceasta activitate imi face mare placere si ma relaxeaza. Parerea generala este totusi ca reproducerile de calitate dupa picturi celebre nu ar fi kitsch. Iar aici apare problema mea. Dupa parerea mea, unele tipuri de picturi sunt ele insele kitsch-uri. Si aici am exemplul celebru al pictorului ale carui opere sunt printre cele mai prezente in kit-urile de goblen: Thomas Kinkade. Pictura lui ca un vis, imaginile acelea minunate, casutele inconjurate de flori colorate, peisajele ireale in culori extraordinare... nu este oare un kitsch? Am dat de multe ori tarcoale reproducerilor dupa Kinkade (GoblenKit si Rogoblen au destule) pentru ca sunt foarte atragatoare. Momentan nu am avut curajul sa ma incumet la un astfel de kit pentru ca are diagrame prea complicate pentru timpul meu. Dar sunt sigura ca nu voi putea rezista tentatiei... Dar nu voi produce si eu la randu-mi un kitsch, asa cum este si pictura originala? Ce parere aveti?

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 9:25 am Scris de Irina

Noi am mai vorbit despre Kinkade si intr-adevar, opera lui este controversata. Nu pot sa-ti spun decit parerea mea personala. Unele din tablouri, mai ales cele de inceput, sint departe de a fi kitsch. Unele sint inspirate de traditia americana de a picta casute (cottage) in decor feeric, parca venite dintr-o lume a zinelor, traditie in care se inscrie si Marty Bell. Unele precum cele cu ploaie, si nenumaratele poduri iluminate, sint specifice lui. Insa in ultimul timp, datorita marelui succes pe care l-a avut si probabil presiunii continue de a picta mai mult si mai repede, multe din tablouri nu mai au finetea detaliului si nici prea multa inspiratie si tind spre kitsch. Problema mare este ca neavind acces la imagini de rezolutie buna dupa tablourile lui (pentru ca sint pazite de un copyright draconic) multe firme de goblen sau amatori au facut prelucrari care transforma pictura intr-un kitsch jalnic. Pe site-urile rusesti sint nenumarate prelucrari anonime, de calitate redusa, si o firma coreeana a scos o lunga serie de prelucrari dupa Kinkade, la fel de proaste, in care in special cerul este prelucrat in graba si strica tot fasonul goblenului. Daca vrei neaparat sa lucrezi Kinkade, trebuie mai intii sa alegi un tablou care sa iti placa (preferabil din operele mai vechi) si apoi sa cauti o prelucrare cit mai reusita = cit mai apropiata de tablou. Insa daca ai indoieli, poate mai bine e sa eviti sa lucrezi goblen dupa tablourile lui. Eu personal am evitat. Am o singura preucrare foarte frumoasa, cred ca facuta de Dimensions, in mod sigur o stie toata lumea, dar nu reusesc sa o gasesc acum pentru ca fac mutari in calculator si mi-e peste putinta sa-mi amintesc unde e. Pe aceea probabil o voi lucra la un moment dat. Insa pentru ca am foarte multe prelucrari dupa pictori romani, care sint mai aproape de sufletul meu decit cele ale pictorilor straini, probabil ca le voi da prioritate. Iar piata de arta deja a inceput sa confirme marea valoare artistica a picturii romane, prin preturi corespunzatoare. Poate daca nu intram in UE nu ajungeau sa fie recunoascuti niciodata.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 9:50 am Scris de Olivia Chirobocea

Scuze, Irina. Am observat ca m-am exprimat gresit. Am deja doua modele dupa Kinkade. Nu le-am lucrat inca. Iata-le:

Originalul:


Prelucrarea GoblenKit:


Originalul:


Prelucrarea Rogoblen:


Cred ca podgoria este mai departe de termenul kitsch, cu toate ca a pierdut din culoarea si luminozitatea originalului.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 10:01 am Scris de Irina

Amindoua tablourile sint foarte frumoase, insa prelucrarile nu sint la inaltimea asteptarilor. La primul nu am vazut prelucrari pina acum, insa mi se pare ca sint cam inchise culorile in prelucrarea pe care ne-o arati. Iar tufele de flori nu sint suficient individualizate. Cred ca autorul a umblat la luminozitate cam mult cind a importat imaginea in programul de facut diagrame. Insa prelucrarea Rogoblen, cum spunea si Laluna ca e specific pentru aceasta firma, desi respecta aproape intocmai detaliile, totusi nu stiu de ce se indeparteaza foarte mult de tablou - poate din cauza culorilor prea vii.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 10:11 am Scris de Olivia Chirobocea

Si eu sunt de aceeasi parere. La primul se pierd detaliile iar culorile sunt prea posomorate. Al doilea, da este caracteristic firmei. Ei intotdeauna coloreaza prea mult. Prelucrarea iese foarte atractiva... dar da in kitsch si modifica mult originalul. Vezi, ei au adaugat tufe in plus, au colorat unde nu era colorat... au "imbunatatit". Probabil ca asta e parerea lor.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 10:41 am Scris de LALUNA

Ma bag si eu, ca musca... bataie
Si eu am dubiile mele in legatura cu pictura lui Kinkade, dar ce mi se intampla mie e ciudat: imaginile dupa care imi place sa lucrez goblen nu coincid intotdeauna cu gustul meu in materie de pictura. Cu siguranta NU mi-as atarna in casa NICIODATA un tablou de Kinkade (ma rog, reproducere). In schimb, nu am ezitat sa cos o prelucrare dupa o pictura de-a lui. Si... sa mi-o atarn in casa!
Prima prelucrare postata de tine, Olivia, mie mi se pare ca nu are nimic kitsch in ea, paradoxal, chiar mai putin decat pictura! Culorile mai estompate cred ca isi au meritul aici. Vezi tu, ai postat cele doua exemple perfecte, cred eu: acelasi pictor, imbunatatit intr-o prelucrare si kitsch-uit (iertat sa-mi fie barbarismul) in alta.
Inainte de incheiere, o marturisire: ci prima prelucrare, cea de la Goblenkit, am cochetat indelung si inca suspin dupa ea. Probabil intr-o zi o sa-i cedez. Poate de aceea m-am exprimat asa de elogios in legatura cu ea... Bataie

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 11:15 am Scris de Olivia Chirobocea

Laluna, si eu m-am tot invartit in jurul podgoriei... mai ales ca ei au si preturile marisoare. Dar mi-am dorit intotdeauna sa cos o podgorie. Imi place mie acest gen de imagine. Asa ca m-am hotarat si am comandat kit-ul. Atele sunt intr-adevar cam putine. Sper sa-mi ajunga. Panza este tare si deasa... ceea ce ma ajuta sa cos cu ata in 2 si nu in 3 cum folosesc de obicei. M-a dezamagit faptul ca imaginea de control din kit este inca si mai intunecata si nedefinita... Cos cam cu neincredere. Diagrama nu este tocmai usoara, de aceea sper ca rezultatul final sa merite.... L-am inceput anul trecut dar am cusut putin la el... nu stiu cand i-o veni iar randul.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 1:37 pm Scris de LALUNA

Olivia, din ce citesc, experimentezi exact aceleasi probleme ca si mine la un model Goblenkit, pe deasupra si Kinkade. Nu mai stiu daca erai membru cand am postat eu toate astea la goblen in lucru, cred ca era cam acum un an sau poate mai putin. Eu am cusut cu ata in trei pentru ca mi se parea ca nu se acopera panza. Acum regret, n-as mai face asta. Mi s-au terminat mai bine de jumatate din ate, dar am gasit sa le inlocuiesc. Eu am ales modelul cu farul in urma unor deliberari dure (oscilam intre el si podgorie) si m-a ajutat sa ma decid faptul ca ma pierd peisajele marine.
Dar, daca tot vorbim despre kitsch, in ultimul timp ma gandesc tot mai des la goblenurile pe care le am pe pereti si daca imi plac sau nu. Unele din ele... Printesa, de pilda, uneori ma oripileaza. Micul orfan, de la Goblenset, la fel...

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 5:49 pm Scris de Karm3n

Si mie mi se pare ca primul tablou,originalul,probabil din cauza culorilor mult prea aprinse se apropie periculos de mult de kitch, insa prelucrarea celor de la goblenkit, potolind culorile au facut sa arate foarte bine prelucrarea si de aici cred ca si goblenul lucrat va fi foarte frumos si nu kitchos.
Asta este parerea mea,care s-ar putea sa fie diferita de a altor persoane,dar cred ca si kitch-ul este perceput diferit de la o persoana la alta.
Chiar sunt curioasa cum va arata goblenul terminat...am si eu un Kinkaide cumparat de la goblenkit,de care nu m-am apucat inca,asa ca eu iti fac galerie pentru acest model si as vrea sa-l vad in colectia ta.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Sam Feb 05, 2011 6:07 pm Scris de Irina

Prelucrarea Goblenkit este opusul celor de la rogoblen. Nu are culorile iluminate, ci intunecate, nu are detaliile clarificate, ci incetosate, cerul nu este "limpezit" de nori ci intunecat incit aduce a furtuna, nu are parti in plus ci lipsa (parte din ferestrele cladirilor nu mai sint vizibile in prelucrare). Nu stiu ce sa zic... studiu Totusi Goblenkit are prelucrari mai bune decit asta.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Dum Feb 06, 2011 5:58 pm Scris de ((Gabriel))

Irina a scris:Si acesta la fel:


    Ne uităm atât de mult la producția în serie a unor tablouri (goblenuri), opere de artă, etc. încât uităm esențialul: CE reprezintă ele pentru persoana care le face/primește. Și, care a fost motivul pentru care persoana respectivă a primit/a făcut acel lucru. ASTEA sunt lucrurile care contează! „Mâinile în rugăciune”, de Albrecht Durer, și orice altă reproducere după un lucru (de orice natură) original, nu trebuie să atragă oprobiul public, ci să își păstreze mesajul. Acela dă valoare lucrului făcut sau primit cadou, după caz.
    „Mâinile în rugăciune” sunt o dovadă vizibilă a unei vieți sacrificate pentru succesul unei alte vieți. Indiferent în ce versiune sunt făcute/date, mesajul e același și el primează.
    O icoană, indiferent cât de frumoasă ar fi ea, nu valorează nimic dacă nu este sfințită. Aceeași poveste este și în cazul unui simplu goblen care este lucrat excepțional, fără noduri, fără ață nu-știu-cum, fără niciun cusur, dar care nu transmite un mesaj (sufletesc). Este zero. Este ceea ce voi numiți kitsch. Omul dă valoarea unui lucru. NU lucrurile au valoare în sine.
    Așa că, de fapt, kitsch este un lucru care nu are valoare dăinuitoare în timp. Rama se învechește, culorile poate că se vor demoda, pânza se va strânge sau se va jegări, dar mesajul tabloului nu se stinge. El rămâne veșnic pentru persoana care îl posedă sau care l-a realizat. Și atunci nu mai există kitsch.
    Coaseți goblenul cu acul și ața și dați-i valoare cu sufletul!

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Dum Feb 06, 2011 6:00 pm Scris de Irina

Gabriel, te inteleg perfect. Insa cita vreme exista posibilitatea ca acelasi tablou, cu acelasi mesaj, sa fie lucrat intr-o versiune mai apropiata de adevar, voi alege intotdeauna varianta mai corecta, pentru ca prin deformarea imaginii originale se deformeaaza si mesajul. In pictura pina si tehnica de lucru aleasa are o semnificatie, mai ales la pictura veche sau religioasa.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Dum Feb 06, 2011 6:16 pm Scris de Rossana

Si eu am afisat pe perete un goblen care se incadreaza cu mare succes in categoria kitsch. A fost ales de tatal meu, tata a si inceput cusutul la el, apoi l-a lasat balta, a trecut goblenul in mainile mamei, l-a abandonat si mama, si l-am terminat eu. Valoarea sentimentala a acestui goblen e mare, e data de faptul ca e cusut de mine si de parintii mei! Si nu as renunta la el, ba i-am mai pus si o rama scumpa! Dar, goblenul asta ramane un kitsch! Ca nu poate fi altfel un model care reprezinta o amazoana in rochie roz calare pe un cal!

Ultima editare efectuata de catre Rossana in Dum Feb 06, 2011 6:17 pm, editata de 1 ori (Motiv : mancat litere)

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Dum Feb 06, 2011 8:37 pm Scris de LALUNA

Ultima parte a definitiei Wikipedia mi se pare ca descrie foarte bine porumbeii tai, Irina... Eu nu as tine la vedere un atare obiect, chiar daca ar fi un cadou de la cineva drag. Poate nu l-as arunca, dar l-as pune undeva departe de ochiul privitorului (si al meu). Iar daca persoana care mi l-a daruit nu e importanta pentru mine... sigur as renunta la el.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Lun Feb 07, 2011 2:06 am Scris de Irina

Am aruncat porumbeii pina la urma. Initial sotul a vrut sa recupereze ceva material din ei insa m-am opus cu vehementa hahaha

Rossana, cred ca o proportie covirsitoare dintre noi am lucrat si kitsch cindva. De exemplu dintre modelele mele, Primavara in Munti mi se pare kitsch, probabil de aceea nici o rama nu i se potriveste. Probabil ca pe masura ce "crestem" si vedem mai multe si avem de unde alege, evolueaza si gusturile noastre.

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Mier Feb 08, 2012 11:08 am Scris de Irina

Irina a scris:Ce ziceti insa de acest model de la Vervaco? Il salveaza sau nu o lucratura de calitate si o rama potrivita?


O imagine de pe Corbis, care e un site serios:


Observ ca semnatura nu e vizibila in imagine, desi majoritatea firmelor au preluat-o - pentru parfumul exotic, banuiesc ris

Revin pentru ca am gasit o prelucrare care mi se pare de departe cea mai aproape de adevar, intr-un loc neasteptat: revista Cross Stitch Collection nr 195 (apr 2011), autoare Maria Diaz.
Doar 6 culori, insa ma uimeste cit de bine respecta fiecare detaliu al desenului. Gravura chiar merita pina la urma sa i se faca dreptate, dupa ce a fost mutilata fara mila de atitia producatori. Si inca un punct de lauda pentru revista, face si o prezentare pe scurt a istoricului gravurii.



Se pare ca, avind in vedere oferta in exces de pe piata, inainte de a alege o prelucrare dupa un clasic trebuie ceva munca de cercetare studiu

Sus In jos

avatar

Mesaj la data de Mier Feb 08, 2012 2:03 pm Scris de LALUNA

Mie imi plac ambele prelucrari. Vervaco pastreaza austeritatea cromatica a originalului, iar cea de-a doua se detaseaza prin punctul in urma acului, care-i da claritate si contur.

Sus In jos

Mesaj  Scris de Continut sponsorizat

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Puteti raspunde la subiectele acestui forum